1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر پاناسونیک

چه چیزهایی نباید در ماکروویو قرار گیرند (قسمت دوم)

708 بازدید
چه چیزهایی نباید در ماکروویو قرار گیرند (قسمت دوم)

همان گونه که در قسمت قبل بیان کردیم، از آنجایی که در ماکروویو امواج مغناطیسی با طول موج کوتاه وجود دارد، لذا نمی توان از هر وسیله در آن استفاده نمود و یا هر نوع آشپزی در آن انجام داد و محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد که در این مقاله نیز به بررسی این موضوع می پردازیم:

7-   به هیچ عنوان نباید کیسه های کاغذی که برای خرید مواد غذایی از آن ها استفاده می شوند و قهوه ای رنگ هستند را در ماکروویو قرار داد زیرا حتما خطر آتش سوزی وجود خواهد داشت و مهمتر این که گاز سمی تولید می کند که تنفس آن خطرناک خواهد بود.

8-   همان گونه که در قسمت قبل بیان کردیم، نباید از ظروف فلزی در ماکروویو استفاده نمود حال اگر  حتی ظروف شما یک نوار فلزی هم دارند باز هم نباید از آن ها استفاده نمود چون احتمال وجود سرب و یا خطر آتش سوزی وجود دارد.

9-   در صورتی که قصد دارید از ظروف پلاستیکی برای پختن یا گرم کردن غذا استفاده می کنید، توجه داشته باشید که کلمه microwave safe روی ظروف وجود داشته باشد در غیر این صورت سایر ظروف پلاستیکی در ماکروویو تحت تابش امواج قرار گرفته و امکان ذوب شدن و تغییر در آن ها وجود دارد.

10-                   لیوان هایی وجود دارند که تحت عنوان لیوان مسافرتی معرفی شده اند و موجب می شود که نوشیدنی در طول راه، گرم بماند. این لیوان ها در صورتی که از فولاد ضد زنگ باشد، قابل استفاده در ماکروویو است ولی از آنجایی که ما از جنس این لیوان ها خبر نداریم در کل توصیه می کنیم از این لیوان ها در ماکروویو استفاده نشود.

11-                   یکی از بزرگترین اشتباهات که برخی از افراد مرتکب می شوند این است که گاهی اوقات دستکش ها و یا جوراب های خود را در زمستان داخل ماکروویو می گذارند تا گرم شود و سپس از آن استفاده نمایند. این کار بسیار اشتباه است زیرا:

–       این عمل غیر بهداشتی است. درست است که ماکروویو با امواج خود می تواند میکروب ها را از بین ببرد ولی ملسما لباس به ویژه جوراب بسیار میکروبی هستند و چون در این محیط قرار است که غذا طبخ و یا گرم شود، لذا از نظر اخلاقی و بهداشتی کار درستی نیست.

–       دلیل دیگر از نظر ایمنی اهمیت دارد. در زمانی که امواج به لباس تابیده می شوند به شدت آن ها را گرم نموده و مطمئن باشید که آتش سوزی در ماکروویو رخ خواهد داد.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669