1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر پاناسونیک

آیا استفاده از ماکروویو معایبی هم دارد؟

696 بازدید

همان گونه که از نام ماکروویو مشخص است اساس کار این دستگاه به کمک امواجی است که از لوله خلا به نام مگنترون تولید می شود. این امواج می تواند میدان مغناطیسی درد اخل دستگاه ماکروویو تولید کرده و در نتیجه با افزایش سرعت حرکت مولکول های غذا منجر به افزایش گرما در ماده غذایی و در نتیجه پختن آن می شود. برخی از افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا استفاده از ماکروویو معایبی هم دارد یا خیر. در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم.

 

معایب استفاده از ماکروویو

 

هر حال ماکروویو در کنار تمامی محاسنی که چه از نظر کمک به آشپزی و چه از نظر کمک به محیط زیست به دلیل عدم استفاده از سوخت های فسیلی دارد، اما دارای معایبی نیز هست که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-   در دستگاه ماکروویو نمی توان هر ظرفی را قرار داد. چرا که امواج می توان اشتعال ایجاد کند. به هیچ عنوان نباید از ظروف فلزی در دستگاه ماکروویو استفاده شود چرا که در برخورد امواج به فلز می تواند خطر آتش سوزی ایجاد شود.

2-   تحقیقاتی که در مورد تاثیر امواج مغناطیسی ماکروویو بر روی مواد غذایی انجام شده است نشان داد که این امواج منجر به پاره شدن دیواره سلولی غذاها شده و چون ساختار این مواد به هم می ریزد لذا سریعا از بین خواهند رفت. برای مثال امواج ماکروویو بر روی ویتامین ها و مواد مغذی تاثیر گذار است. لذا دانشمندان ثابت کرده اند که غذای طبخ شده در ماکروویو می تواند ارزش غذایی غذاهارا کم کند.

3-   حتما تا به حال دقت کرده اید که غذایی که داخل ماکروویو طبخ می شود مزه خوشمزه همیشگی را ندارد به همین دلیل بهتر است طبخ را با ماکروویو انجام ندهید.

4-   از نظر گرم کردن غذا نیز امواج ساطع شده از ماکروویو می توان تا حدود 3 سانتیمتر در داخل غذا نفوذ کنند لذا ممکن است که روی غذا گرم شده در حالی که داخل آن هنوز سرد است. به همین دلیل نمی توانید غذاهای خیلی سرد و یا یخ زده را داخل ماکروویو گرم کرد چرا که پس از مدتی که دستگاه روشن است منجر به سوختن لایه رویی شده در حالی که لایه عمقی هنوز سرد است.

5-   هر ماده غذایی را نمی توان داخل ماکروویو گرم کرد چرا که هم می تواند منجر به آسیب به دستگاه شده و هم این که ممکن است منجر به تشکیل مواد خطرناک در غذا گردد. برای مثال پختن ماده تخم مرغ داخل ماکروویو منجر به انفجار خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669