1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر پاناسونیک

اصول مهم در استفاده از ماکروفر

650 بازدید

با اضافه شدن ماکروفر به عنوان یکی از بهترین وسایل برقی خانگی در کنار اجاق گاز، سرعت آشپزی زیاد شده است و این مسئله به ویژه برای کسانی که فرصت کافی برای آشپزی ندارند اهمیت بیشتری دارد. اما یک مطلب بسیار مهم در استفاده از ماکروفر، توجه به اصول و نحوه استفاده صحیح از این دستگاه است. شما باید از همان زمان راه اندازی دستگاه تا طول مدت زمان استفاده از آن نکاتی را رعایت کنید تا ماندگاری ماکروفر بیشتر شود. این قانون برای همه وسایل برقی وجود دارد که در صورت عدم استفاده درست از دستگاه، طول عمر مفید آن کم شده و سریعا خراب خواهد شد. در این راستا ما چند مطلب مهم را متذکر خواهیم شد تا اشتباهات رایج در استفاده از ماکروفرها را مرتکب نشوید.

1-   قبل از راه اندازی دستگاه، حتما محلی مناسب را برای آن در نظر بگیرید. انتخاب مکان قرار دادن ماکروفر باید بر مبنای دو نکته باشد اول این که امکان جریان هوای به خوبی در دور تا دور دستگاه و بالای آن وجود داشته باشد و دومین مورد، عدم قرار دادن دستگاه در کنار اجاق گاز و یا سایر وسایلی و حتی دور از نور خورشید است که منجر به گرم شدن ماکروفر حتی در زمان عدم استفاده از آن خوهند شد.

2-   برای اولین بار استفاده از ماکروفر، حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا هم با نکات ایمنی آشنا شوید و هم این که کارایی دستگاه و نحوه استفاده از آن را آموزش ببینید. توجه داشته باشید که برندهای مختلف ماکروفر در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

3-   به مسئله تمیز کردن محفظه داخلی دستگاه پس از هر بار استفاده از آن توجه داشته باشید تا از بوگیر شدن ماکروفر جلوگیری شود.

4-   گاها دیده شده است که افراد بر روی ماکروفر خود کاور می کشند تا اثرات پخت و پز غذا در آشپزخانه بر روی آن ننشیند. در این صورت باید در زمان استفاده از دستگاه حتما کاور را بردارید زیرا ماکروفر در حین کار گرم شده و وجود کاور مانع از گردش هوا در اطراف ان و در نتیجه کاهش دمای دستگاه می شود.

5-   یک قانون کلی که برای همه وسایل برقی وجود دارد، عدم قرار دادن وسیله به ویژه وسایل سنگین بر روی آن هاست و این مورد در مورد ماکروفر هم صدق می کند.

6-   حتما به منظور جلوگیری از آسیب به کودکان، دکمه مربوط به قفل کودک را فعال کنید تا آن ها نتوانند ماکروفر را روشن کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669