1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر پاناسونیک

چه چیزهایی نباید در ماکروویو قرار گیرند (قسمت اول)

721 بازدید
چه چیزهایی نباید در ماکروویو قرار گیرند

ماکروویو، یک وسیله برقی همانند ماکروفر است که در آشپزخانه برای پخت غذا استفاده می شود با این تفاوت که در ماکروفر از حرارت برای پخت غذا استفاده می شود ولی در ماکروویو از امواج مغناطیسی با طول موج کوتاه استفاده می شود. لذا شرایط در ماکروویو فرق دارد. شما باید دقت داشته باشید که در ماکروویو نمی توانید همه چیزی را قرار داد و این موارد عبارتند از:

1-   ماکروویو برای ضدعفونی کردن بسیار مناسب است لذا در آزمایشگاه ها هم از این وسیله برای ضدعفونی کردن وسایل یا ضدعفونی کردن محیط کشت استفاده می شود لذا در آشپزخانه نیز اگر بخواهید اسفنج خود را ضد عفونی کنید، این وسیله مناسب است ولی به هیچ عنوان اسفنج را خشک در ماکروویو نگذارید زیرا نمی تواند امواج را جذب کند در نتیجه احتمال سوختن اسفنج و احتمالا سوختن ماکروویو وجود خواهد داشت.

2-   از ظروف فلزی برای گرم کردن مواد غذایی استفاده نشود. زیرا فلز به شدت جامد است و در نتیجه ارتعاشات فلز بیشتر از ماکروویو خواهد بود در نتیجه امواج را ساطع می کند به همین دلیل حتما خطر آتش سوزی ماکروویو را تهدید خواهد کرد. از طرف دیگر احتمال دارد که در این ظروف، سرب وجود داشته باشد و در اثر برخورد امواج به آن ها، سرب آزاد شود.

3-   نباید تخم مرغ را با پوسته سالم خود در ماکروویو قرار دهد زیرا در حین گرم شدن، آب داخل تخم مرغ گرم و بخار شده و در نتیجه چون جایی برای رها شدن ندارد، لذا سبب ترکیدن تخم مرغ می شود. پس اگر می خواهید که تخم مرغ را در ماکروویو بپزید، کمی پوست را ترک دار کنید.

4-   زمانی که فویل آلومینیومی بر روی غذا استفاده می شود این فویل امواج ماکروویو را ساطع نموده و مانع از رسیدن امواج به غذا می شود لذا استفاده از فویل زمانی مناسب است که شما غذا را پخته اید و فقط بخشی از آن نپز است لذا قسمت های پخته شده را فویل می کشید تا نسوزد. البته توجه داشته باشید که فویل باید صاف باشد در صور مچاله بودن، امواج را به شدت منعکس نموده و احتمال آتش سوزی در ماکروویو وجود دارد.

5-   سبزیجات چون رطوبت کمی دارند لذا خیلی سریع رطوبت خود را در ماکروویو از دست می دهند لذا اگر داخل آن قرار دهید اگر زمان خیلی طولانی شود، خطر آتش سوزی وجود دارد لذا توصیه می کنیم سبزیجات را در ماکروویو خشک نکنید و یا اصلا از آن غافل نشوید.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669