1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر پاناسونیک

اشتباهات رایج در استفاده از ماکروفر

705 بازدید

متاسفانه یک باور غلط که میان برخی از افراد وجود دارد این است که ماکروفر همانند یک اجاق گاز منتهای با طراحی ویژه است در نتیجه نیازی به آموزش برای استفاده از این دستگاه وجود ندارد. همین باور منجر به بروز اشتباهاتی خواهد شد که مرور زمان نه تنها عمر دستگاه را کم می کند بلکه منجر به معیوب شدن ماکروفر خواهد شد. لذا در این راستا لازم دانستیم که برخی از مهمترین اشتباهاتی که اکثرا در استفاده از ماکروفر مرتکب می شوند را بیان کنیم:

1-   عدم توجه به جنس ظرف مورد استفاده

توجه داشته باشید که در داخل ماکروفر نباید از ظروف پلاستیکی، ظروف فلزی و زرکوب و حتی ظروف لب پریده استفاده کرد. بهترین ظرف مناسب برای ماکروفر، ظرف های شیشه ای هستند.

2-   گرم کردن مواد غذایی بسته بندی و کنسروها در ماکروفر

یکی از بزرگترین و خطرناک ترین اشتباهاتی که برخی از افراد مرتکب می شوند همین مورد است. لازم است بدانید که زمانی که غذاهای بسته بندی شده همانند کنسروها را داخل دستگاه می گذارید ترکیب سمی و مضر به نام بیسفنول‎ A  در غذا ایجاد خواهد شد که از طریق اختلال در سیستم غدد درون ریز بدن انسان، منجر به آسیب هایی من جمله ناباروری، اختلالات عصبی و… خواهد شد.

3-   قرار دادن شیشه شیر کودک در ماکروفر

زمانی که شیشه شیر داخل دستگاه قرار گیرد، شیر و ظرف آن به حدی داغ خواهند شد که باعث سوختن دهان و آسیب به گوارش کودک می شود.

4-   ذوب کردن یخ غذا در دستگاه

اگر غذای یخ زده را داخل ماکروفر قرار دهید، دو مشکل رخ خواهد داد؛ اول این که به دلیل جمع شدن بخار زیاد در محفظه داخلی حتما بوی غذا بیشتر در داخل ماکروفر پخش شده و بوگیر شدن آن محتمل خواهد بود. اما مشکل بدتر این است که یخ اجازه نمی دهد حرارت ماکروفر به صورت همگن و یکنواخت در قسمت های مختلف دستگاه پخش شود در نتیجه نایکنواختی در گرم شدن رخ خواهد داد. به همین دلیل توصیه می شود که اول اجازه دهید یخ ماده غذایی کامل آب شود و بعد برای گرم کردن، آن را داخل ماکروفر قرار دهید.

5-   پخت غذا با ماکروفر

ما در تمامی مقالات ذکر کرده ایم که ماکروفر به عنوان یک ابزار کمکی در کنار اجاق گاز استفاده می شود این بدان معناست که ماکروفر نمی تواند پخت اصلی غذا را انجام دهد و متاسفانه برخی از افراد این مسئله را در نظر نمی گیرند. البته برخی از غذاها همانند پیتزا، پاستا و… که نیاز به پخت کمتری داشته و مواد اولیه آن ها قبلا به خوبی پخته شده است را می توان برای تکمیل پخت در داخل ماکروفر قرار داد که برای چنین مواردی در اکثر برندها، برنامه های پخت به صورت اتومات طراحی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669