1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر پاناسونیک

آموزش عیب یابی ماکروویو ناسیونال – بخش دو

939 بازدید
آموزش عیب یابی ماکروویو ناسیونال – بخش دو

حل مشکل خاموش شدن ماکروویو ناسیونال در زمان کار
جالب است قبل از توضیح در خصوص حل مشکل خاموش شدن ماکروویو ناسیونال در زمان کار، بدانید طراحی داخلی و فنی ماکروویو به گونه ای است که ترموستات داخلی آن در صورت گرم شدن واکنش نشان داده و نسبت به قطع جریان برق و توقف کار مایکروویو اقدام می نماید. به این صورت از مشکلات احتمالی ماکروویو ناسیونال جلوگیری می کند.

مشکل گرم شدن ماکروویو ناسیونال در اکثر موارد به دلیل عدم رعایت فاصله ماکروویو با فضای خارجی آن است. لازم است بدانید رعایت فاصله ماکروویو از کابینت و دیوار بسیار ضروری است. چرا که در صورت عدم رعایت فاصله تبادل هوا دچار اختلال شده و فن داخلی ماکروویو قادر به خنک نمودن آن نیست که همین امر سبب خاموش شدن ماکروویو ناسیونال در زمان کار می شود.

حل مشکل صدای ماکروویو ناسیونال
ماکروویو ها در شرایطی دارای صدای خارج از عرف می شوند. جهت حل مشکل صدای ماکروویو ناسیونال لازم است شفت (قطعه ای از ماکروویو که در زیر سینی  آن قرار دارد و موجب چرخش ماکروفر می شود) مورد بررسی قرار گیرد. اکثر صدا های نا هنجار و خارج از عرف مایکروویو به دلیل مشکلاتی است که در این قطعه وجود دارد. جهت بررسی شفت مایکروویو لازم است ماکروویو را با قرار دادن خوراکی سبک و سنگین چک نمایید. با این آزمایش قادر به تشخیص عیب ماکروویو ناسیونال خواهید بود که پس از آن با یک تماس از مجموعه تعمیر ماکروویو درخواست اعزام تعمیرکار به محل نمایید تا نسبت به تعمیر مایکروویو شما اقدام نمایند.

حل مشکل روشن نشدن گریل ماکروویو ناسیونال
به منظور حل مشکل روشن نشدن گریل ماکروویو ناسیونال لازم است دستگاه ماکروویو را در دو حالت چک نمایید. ابتدا یک ظرف آب داخل مایکروویو قرار دهید و ماکروویو را استارت نمایید. در صورتی که پس از گذشت دو دقیقه هیتر گریل ماکروویو ناسیونال روشن نشد لازم است با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل فرمایید تا با مراجعه به محل شما اقدام به تعمیر ماکروویو ناسیونال شما نمایند.

حل مشکل کار نکردن دکمه های ماکروویو ناسیونال
جهت حل مشکل کار نکردن دکمه های ماکروویو ناسیونال لازم است ابتدا بدانید ماکروویو ناسیونال در صورتی که دارای قفل کودک فعال باشد هیچ یک از دکمه های آن کار نمی کند و فرمان نمی پذیرد. به همین جهت اولین احتمال فعال بودن قفل کودک ماکروویو است. ماکروویو خود را برای دو دقیقه از برق جدا نموده و پس از طی این مدت مجددا به برق متصل نمایید. در صورتی که پس از وصل مجدد برق دکمه های ماکروویو کار نکرد با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل فرمایید تا در کم ترین زمان ممکن اقدام به اعزام تعمیرکار متخصص تعمیر ماکروویو ناسیونال به محل شما نمایند.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • ح_جباری
    5 سال پیش

    سلام وقت بخیر ، ممنون از راهنمایی های خوبتون،
    چند روز یه که تقریبا تمام دکمه های مایکروویو ما کار نمیکنه، وتنها حالت مایکروویو اون هم بصورت ناقص کارمیکنه، درسایر موارد واژه lock روی نمایشگر ظاهر میشه،،
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرما یید .پیشاپیش تشکر میکنم…

    • panasonicrepair
      5 سال پیش

      با سلام
      ممکنه دلیل اصلی این مورد برد دستگاه باشه ولی حتما باید با کارشناسان تماس بگیرید تا بررسی لازم رو انجام بدن

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     1669